آخرین خبرمعماری

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه

اگر تا به حال فکری برای دکوراسیون محیط نزدیک به درب خانه خود نکرده اید و محلی برای قرار دادن کلیدها، کیف، کفش ها و دیگر وسایل این چنینی در نزدیکی ورودی در نظر نگرفته اید، بهتر است کم کم دست به کار شوید.

 اگر تا به حال فکری برای دکوراسیون محیط نزدیک به درب خانه خود نکرده اید و محلی برای قرار دادن کلیدها، کیف، کفش ها و دیگر وسایل ایچنینی در نزدیکی ورودی در نظر نگرفته اید، بهتر است کم کم دست به کار شوید. در واقع باید بدانید که رسیدگی به این بخش از خانه هم جزیی از دکوراسیون فضای داخلی خانه شماست و داشتن ایده هایی مناسب برای آن می تواند کمک بسیار خوبی برای انجام امور روزانه تان باشد.

به عنوان مثال قرار دادن یک قفسه زیبا و مناسب برای لباس های مورد نیاز روزانه، کفش هایی که بیشتر استفاده می کنید و کیف هایتان بسیار ضروری به نظر می رسد. در ضمن برای قرار دادن کلید و سوییچ هایتان نیز می توانید محل مناسبی در این بخش از خانه تعبیه کنید تا پیش از خارج شدن همه چیز را به راحتی تحت کنترل درآورید.

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه

اما برای یافتن وسایل مناسبی که بتوانید با استفاده از آنها کارایی لازم را برای خودتان ایجاد نمایید، چندان کار سختی در پیش ندارید و فقط کافی است از سلیقه و خلاقیت خودتان کمک بگیرید. به عنوان مثال قرار دادن یک میز ساده در این بخش که دارای کشوهای کوچکی برای قرار دادن وسایل ریز مثل کلیدها و سوییچ ها در آن باشد، می تواند به تنهایی کفایت کند.

حتی داشتن یک سبد یا یک جعبه کوچک هم می تواند ایده بسیار خوبی برای منظم کردن اینگونه وسایل و نگهداری از آنها باشد. به علاوه می توانید با نصب آینه روی یکی از دیوارهای نزدیک به ورودی خانه، از آن برای بزرگتر جلوه دادن فضای اطراف درب استفاده نمایید و در عین حال از کاربردهای مناسب آن نیز بهره مند شوید.

به این ترتیب هنگام خروج از خانه یا در زمان وارد شدن کاملا می توانید خودتان را برانداز کنید و از این ایده هوشمندانه لذت ببرید. حتی استفاده از یک تابلوی هنری هم در چنین موقعیتی بسیار مناسب خواهد بود و چشم هر تازه واردی را به خود جلب خواهد کرد. همه چیز بستگی به انتخاب خودتان دارد و می توانید با دیدی کاربردی از هر وسیله ای برای بهتر شدن این بخش از خانه بهره بگیرید. شاید ابعاد و اندازه محیط در این قسمت از خانه چندان اهمیت نداشته باشد، و ممکن است در کوچکترین فضایی که در اختیار دارید، بتوانید بهترین استفاده را از محیط ببرید. در ادامه به ارائه ایده های مناسبی در این زمینه می پزدازیم.

شخصی سازی دکوراسیون در ورودی خانه

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه

می توانید از چند قاب عکس دلخواه و دوست داشتنی با تصاویری شخصی و خانوادگی استفاده کنید و در بدو ورود به خانه حس شخصی سازی شده از طراحی دکوراسیون را به تازه واردان بدهید. یک میز کوچک هم می تواند تکمیل کننده دکوراسیون شما باشد که تبدیل به محلی برای قرار دادن وسایل کوچک مثل کلیدها، ساعت مچی، تلفن همراه و … شود.


راهروی ورودی با تم رنگی

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
راهروی ورودی خانه که به درب اصلی منتهی می شود، می تواند ظاهری کاملا ساده و مینیمالیستی داشته باشد. برای رسیدن به چنین طرحی بهتر است از وسایل کاربردی مورد نظرتان به ساده ترین شکل ممکن و با رنگ های یکدست و مشابهی استفاده کنید. به عنوان مثال یک کفپوش با رنگی ساده و یک تابلوی هنری با همان تم رنگی، همراه با میزی با طراحی ساده می تواند تمام آنچه انتظار دارید را برایتان محقق کند.


استفاده از نیمکت

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
در صورتی که به داشتن نیمکتی ساده و چوبی علاقه مند باشید، بهترین مکان برای قرار دادن آن، راهروی ورودی خانه است. به این ترتیب علاوه بر استفاده از آن برای نشستن، می توانید دکوراسیونی خاص و منحصربفرد هم داشته باشید. برخی از نیمکت ها می توانند کاربردی همچون یک میز جادار را هم داشته باشد و از آنها برای قرار دادن وسایل یا دیگر انواع تزئینات استفاده کنید.

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه


طراحی طاقچه های هوشمندانه

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
طاقچه های دیواری می توانند جایگزین بسیار خوبی برای میزهای جاگیر در راهروهای باریک و فضاهای محدود باشند. از آنجا که این طاقچه ها روی دیوار نصب می شوند و مانند میزها دارای پایه نیستند، از این جهت بسیار کم جا خواهند بود.

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
با نصب چند قلاب ساده می توانید استفاده از این طاقچه ها را کاربردی تر کنید و برخی لباس ها و وسایل کوچک را از آنها بیاویزید.

همچنین طاقچه های دیواری می توانند شکل کامل تر و مفصل تری نیز داشته باشند و با اضافه کردن قابی از آینه و همچنین چند کشو و کمد کوچک، کاربرد بسیار بیشتری برایتان داشته باشند.

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه


نصب کمد لباس در محل ورودی

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
اگر فضایی که در محل ورودی خانه در اختیار دارید، به اندازه کافی باشد، می توانید یک کمد لباس جادار و مناسب برای آویختن پوشاک و لباس هایتان در این بخش از خانه در نظر بگیرید. در نتیجه می توانید بهترین استفاده را از فضای موجود به شکل عمودی و برای جای دادن وسایل مورد نیازتان داشته باشید.


در نظر گرفتن نظم و زیبایی در عین سادگی

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
با ایده های بسیار ساده می توانید محوطه ورودی خانه را به شکلی کارامد و البته خاص و منحصر بفرد طراحی کنید. برای این منظور نیاز به کمد های جاگیر یا وسایل نظم دهنده پیچیده و پرهزینه نیست. کمی خلاقیت می تواند نظم و زیبایی را به طور همزمان برایتان به همراه داشته باشد.


جداکننده فضا در محل ورودی

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
اگر ورودی خانه تان در بخش داخلی، فضای مستقل و جداگانه ای ندارد، می توانید خودتان دست به کار شوید و یک طراحی ویژه برای این بخش داشته باشید. برای جدا کردن ای بخش از فضا می توانید با ساخت یک تیغه و دیواری کوچک، فضای ورودی خانه را از بخش اصلی منزلتان جدا کنید و دکوراسیون منحصربفردی برای این محیط کوچک طراحی نمایید.


اضافه کردن حس سرزندگی به راهروی ورودی

ایده‌های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون ورودی خانه
یکی از بهترین بخش های خانه که می توانید آن را با گیاهان سبز آپارتمانی و گلدان های مختلف تزئین کنید، راهروی ورودی و محوطه نزدیک به درب اصلی خانه است. به خصوص اگر دوست دارید احساس سرزندگی و نشاط بیشتری را با خود به خانه بیاورید و در بدو ورود به منزل با چنین فضایی روبرو شوید، حتما از چند گیاه آپارتمانی با توجه به میزان نور کافی و شرایط محیطی لازم برای این بخش از خانه استفاده کنید.

[source: http://www.bartarinha.ir/fa/news/710525/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A