آخرین خبرمعماری

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

سال که نو می‌شود، فرقی ندارد که سال میلادی باشد و یا سال ایرانی و نوروز، وسوسه ایجاد تغییر و تحول در افراد شکل می‌ گیرد. همه ما ناخودآگاه می‌ خواهیم نو شدن را با سالی که می‌ آید همراه کنیم و هرچند مختصر، ولی مفید، تنوعی در روند تکراری روزگار و محیط اطراف خود پدید آوریم.

وب سایت چیدانه: سال که نو می‌شود، فرقی ندارد که سال میلادی باشد و یا سال ایرانی و نوروز، وسوسه ایجاد تغییر و تحول در افراد شکل می‌ گیرد. همه ما ناخودآگاه می‌ خواهیم نو شدن را با سالی که می‌ آید همراه کنیم و هرچند مختصر، ولی مفید، تنوعی در روند تکراری روزگار و محیط اطراف خود پدید آوریم. سال میلادی جدید می‌ تواند انگیزه خوبی نه‌ تنها برای هموطنان مسیحی که برای دیگران نیز بوده و موجب ایجاد تنوع و تغییر باشد. برای آنان که در شرف ازدواج یا خرید لوازم و مبلمان جدید یا اسباب‌ کشی به منزل دیگری هستند و نمی‌ خواهند همان همیشگی‌ ها را با خود تکرار کنند، نگاهی انداخته‌ ایم به ویژگی‌ های دکوراسیون و اثاثیه پیشنهادی طراحان در سال جدید میلادی.

دکوراسیون دوستدار محیط زیست

طراحی داخلی، رنگ‌ ها و شیوه دکوراسیون در سال ۲۰۱۸، بازتابی است از فرهنگی که حمایت از محیط‌ زیست، نحوه زیست انسان و سلامتی کره زمین که خانه و شاید تنها خانه واقعی همه ما در جهان آفرینش است را مدنظر دارد. دست یافتن به هماهنگی در زندگی و ارتباط مؤثر با محیط و دیگر انسان‌ ها و لذت بردن از تعامل با یکدیگر جایگزین مصرف بیش تر و تحمل هزینه‌ های مالی زیاد می‌ شود. امسال، بیش ترین توجه به انتخاب‌ هایی باصرفه، کاربردی و دوستدار محیط‌ زیست با در نظر گرفتن راحتی و داشتن فضایی خوشایند درعین‌ حال مدرن است.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

طراحان، امسال رویکردی فرهنگی و اخلاقی را به‌ جای پرداختن زیاد به ظاهر فضاها در پیش‌گرفته‌ اند. بر این اساس، نحوه چیدمان با نگرش ایجاد صمیمیت بیش تری طراحی شده است تا با کم ترین هزینه مالی، فضایی شاد و دوستانه در اختیار افراد قرار بگیرد و از فردگرایی سال‌ های تسلط مدرنیته بر نگرش طراحان داخلی، فاصله گرفته شود. توجه به ویژگی‌ های جذاب، پتانسیل طراحی و ساخت مبلمان و اکسسوری‌ ها ارزشمند است و نه قیمت و ارزش مالی آن ها.

دکوراسیون دنج و صمیمی

ریز فضاها و خوانش امکاناتی که در اختیار می‌ گذارند، گوشه‌ های بلااستفاده فضا و در نظر گرفتن فضاهای کوچک در دل فضای اصلی برای کاربری‌ های مختلف و جمع همه این ها، نیازمند برنامه‌ ریزی برای ارتقاء زندگی و کار در یک مکان از ضروریات امروز است. دیگر خانه فقط برای استراحت، آشپزی و محل خواب نیست.

نگاه طراحان داخلی نیز به این سمت‌ و سو گرایش پیدا کرده است. یافتن گوشه‌ های دنج و ترکیب آسایش فردی در میان جمع، همراه با سلیقه و زیبایی‌ شناسی فضا و در نظر گرفتن امکان زندگی صمیمانه در کنار هم به سبک دکوراسیون در سال جدید معنا می‌ بخشد. استفاده بهینه از ریز فضاهای بی‌ استفاده و خلاقیت در کاربردی کردن آن ها قدرت طراح را به نمایش می‌گذارد. با هم بودن، ولی مزاحم هم نشدن، یکی از ویژگی‌ های امسال است.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

طرح رنگ مدرن

ترکیب رنگی سبزها در کنار قهوه‌ ای‌ ها که یادآور طبیعت هستند در همراهی با رنگی متفاوت، ولی به میزان کم تر مانند آبی، تمام مایه رنگ‌ های سفید، سیاه، خاکستری‌ ها، قرمز تیره و قرمز سفالی و قرمز بنفش‌ های تیره، نارنجی ملایم و یا زردهای درخشان و پررنگ، ولی نه فلورسنتی و به‌ اصطلاح جیغ، طرح رنگ امسال است. اضافه کردن اکسسوری یا مبلمان فلزی و درخشش و صیقلی بودن سطح، آن ها فضا را فریبنده و متعادل می‌ کند. فلزهایی از جنس برنز یا مس وارد دکوراسیون شدند و همچنان به جلوه گری خود ادامه می‌ دهند.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

سبز و طلایی

سبز عمیق مانند رنگ سبز آواکادو با رنگ پخته و آرام‌ بخش خود در کنار اکسسوری‌ های طلایی که در دهه هفتاد میلادی طرفداران بسیاری داشت، امسال هم به پالت رنگ موردعلاقه طراحان بازگشته است و با خود خاطراتی نوستالژیک دارد.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

سیاه و سفید

همچنان بی‌ رقیب و ماندگار در فضاهای کلاسیک، مدرن و جذاب برای طراحان و علاقه‌ مندان سبک‌ های خاص. این ترکیب، انعکاسی از تجمل و دل‌ فریبی به فضا می‌ تاباند و آن را متشخص و شیک می‌ کند.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

هندسه نقوش

حضور اشکال هندسی ساده با خطوط واضح و طراحی شیک با گوشه‌ هایی که منحنی نرم و ملایمی دارند در سبک‌ های مینیمال، اسکاندیناوی یا های تک همچنان که در سبک ریترو مدرن، خودنمایی می‌ کنند.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

چوب کاری در سال جدید!

امسال چوب‌ های تیره‌ رنگ، مهمان ما هستند و با خود طعم خوشایند شکلات به فضا می‌ آورند و درعین‌ حال به‌ نوعی لوکس هم محسوب می‌ شوند. چوب‌ پنبه، عضو جدید خانواده است که با زیبایی، عایق بودن و هم‌چنین بافت خاص بر سطوح مختلف دیده می‌ شود: روی کف، پوشش کابینت یا بر روی دیوار و با رنگ منحصربه‌ فرد، هم گرمای بصری دارد و هم طبیعی و جذاب است. ترکیب آن با انواع چوب‌ ها و منسوجات یا پارچه‌ های نرم و فاقد بافت درشت و خشن، بسیار عالی خواهد بود. اگر به چنین ترکیب جذابی فکر می‌ کنید، به فکر نورپردازی مناسب آن نیز باشید. نور کافی و فضای روشن به صمیمیت دکوراسیونی با چنین ویژگی‌ هایی زندگی می‌ بخشد. عنصر چوب در اکسسوری ‎هایی از این جنس به‌ ویژه که از گذشته به یادگار مانده باشند و از ظرافت و دقت در ساخت بهره برده باشند، چه صرفا تزئینی بوده و یا دارای کارکرد هم باشند به فضا تشخص و اصالت می‌بخشد و رویکردی طبیعت‌ گرایانه به محیط می‌ دهد.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

اجناس سرامیکی، شیشه‌ ای، سفالی و فلزی، رکن دیگر دکوراسیون در ۲۰۱۸ خواهد بود. به این فضای طبیعت‌ گرایانه، چرم و سنگ نیز اضافه کنید، البته از نوع طبیعی آن ها. اگر به تصاویر بر روی دیوار علاقه‌ مند هستید از کاغذ دیواری‌ های سه‌ بعدی غافل نشوید و هیجان ناشی از دیدن دیواری با ویژگی خاص و جذاب این نوع از تزئین را به خودتان و دیگران هدیه کنید. دیوار هنری‌ تان را هم در نظر داشته باشید که امسال نیز در دکوراسیون حضور فعال دارد. دیواری که با آثار هنری و تصاویر دوست‌ داشتنی تزئین شده و همواره دیدن آن حال خوشی به ما می‌ بخشد.

دکوراسیون داخلی ۲۰۱۸، با عضو جدید خانواده آشنا شوید!

نکته آخر، استفاده از مبلمانی با اندازه بزرگ است. اگر ابعاد فضایتان این اجازه را به شما می‌دهد تا از مبلمانی بزرگ‌ تر و حجیم‌ تر از حد معمول استفاده کنید که بسیار عالی نیز خواهد بود. در غیر این صورت یک‌ تکه از مبلمان را بزرگ در نظر گرفته و آن را به نقطه کانونی فضا تبدیل کنید و همین ویژگی از دکوراسیون ۲۰۱۸ شما را بس!

[source: http://www.bartarinha.ir/fa/news/678624/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A