آخرین خبرمعماری

ایده‌های کوچک برای ایجاد تغییرات بزرگ در دکوراسیون

هرکدام از المان های دکوراتیو در یک اتاق، صرف نظر از اینکه شامل مبلمان، کفپوش ها، رنگ های به کار رفته در محیط و ... باشند، نقش خود را در هماهنگ کردن دکوراسیون و انجام یک طراحی موفق برای فضای داخلی ایفا می کنند.

برترین ها – ترجمه از پلاد ناصری: حتما از این نکته کاملا آگاه هستید که طراحی دکوراسیون داخلی عبارت است از قرارگیری مجموعه ای از عناصر مختلف در کنار یکدیگر که تشکیل چیدمانی مناسب و دلخواه را می دهند.
هرکدام از المان های دکوراتیو در یک اتاق، صرف نظر از اینکه شامل مبلمان، کفپوش ها، رنگ های به کار رفته در محیط و … باشند، نقش خود را در هماهنگ کردن دکوراسیون و انجام یک طراحی موفق برای فضای داخلی ایفا می کنند. در اینجا قصد داریم به جزئیاتی اشاره کنیم که معمولا در آخرین مراحل طراحی دکوراسیون اعمال می شوند و تاثیرگذاری بسیار خوبی در محیط دارند.
 بخش های کوچکی از دکوراسیون که تغییرات عمده ایجاد می کنند
در ادامه با لوازم جانبی که در روند ایجاد تغییرات مهم در دکوراسیون نقش دارند آشنا می شوید و از تاثیری که در این امر خواهند داشت آگاه خواهید شد. اگر فکر می کنید که در طراحی دکوراسیون خانه برخی فاکتورهای تاثیرگذار را فراموش کرده اید یا در به وجود آوردن هماهنگی لازم میان تمام فاکتورهای اصلی ضعف دارید، نکات ذکر شده در این مقاله را مطالعه کنید.
بخش های کوچکی از دکوراسیون که تغییرات عمده ایجاد می کنند
المان های دکوراتیو چیستند
معمولا وقتی در مورد نقش یکی از اجزای دکوراسیون صحبت می کنیم، منظورمان میزان اثرگذاری آن در چیدمان کلی فضای داخلی و کارایی آن از جنبه عملکردی و زیبایی شناختی در دکوراسیون خانه است. اما المان های دکوراتیو از این قاعده مستثنا هستند.
در نتیجه وقتی صحبت از آنها به میان می آید، صرفا به جنبه زیبایی شناختی المان های دکوراتیو توجه می نماییم. این المان ها شامل لوازم جانبی هستند که با استفاده از آنها در فضای داخلی اتاق ها می توانیم ارزشی تاثیرگذار بر زیبایی محیط به وجود آوریم. بنابراین این المان ها نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون بازی می کنند و در واقع مرز میان کاربردی بودن صرف یا تک بعدی بودن دکوراسیون را با یک طراحی ایده آل و چند بعدی را مشخص می نمایند. همچنین المان های دکوراتیو می توانند به پیوستگی تمام اجزای منفرد دکوراسیون و ساخت مجموعه ای هماهنگ و یکپارچه از چیدمان محیطی کمک کنند.
 بخش های کوچکی از دکوراسیون که تغییرات عمده ایجاد می کنند
بایستی به این نکته توجه کنید که چون این اجزای تزئینی محیط، به تنهایی برای ایجاد جذابیت بصری به فضای داخلی اضافه می شوند، در نتیجه اغلب به عنوان بارزترین و خاص ترین عناصر در دکوراسیون شناخته می شوند. در حالی که به اضافه کردن المان های دکوراتیو در محیط داخلی فکر می کنید، باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر کدام از لوازم جانبی که به عنوان یکی از این المان ها در نظر گرفته می شوند، بایستی به اندازه کافی جذاب و چشم نواز باشند تا تاثیرگذاری کامل خود را در دکوراسیون به همراه داشته باشند.
انواع مختلفی از المان های دکوراتیو را باهم به کار برید
به همان اندازه که به چگونگی به کارگیری المان های دکوراتیو فکر می کنید، باید به انتخاب هایی که برای این منظور در اختیار دارید نیز توجه نمایید. بار دیگر باید تاکید کنیم که این المان ها می تواند شامل تمام مواردی باشد که در اتاق ها و فضای داخلی خانه جذابیت ایجاد می کنند. برخی از این المان های دکوراتیو عبارتند از:
–    منسوجات شامل بالشت ها، پتوها، کفپوش ها
–    ظرف ها شامل گلدان ها، بشقاب ها و کاسه های دکوری، سینی های رومیزی، سطل ها
–    اشیای تزئینی خرد شامل مجسمه های کوچک، یادگاری ها و یادبودها، تزئینات کلکسیونی کوچک
–    تزئینات دیواری شامل آثار هنری، آینه های دکوری، پرده های نقش دار
–    موارد متفرقه مثل شمع ها، گیاهان آپارتمانی، کتاب ها و مجلات
 بخش های کوچکی از دکوراسیون که تغییرات عمده ایجاد می کنند
المان های دکوراتیو که در بالا به آن ها اشاره کردیم، اغلب جزو جزئی ترین عناصر دکوراسیون هستند، باعث چرخش رنگ و گردش ادراک حسی در فضا می شوند. این عناصر می توانند ابعاد مختلفی داشت باشند و شامل موارد ریز و درشت متفاوتی باشند. در عین حال رنگ و طرح های متفاوتی هم می توانند داشته باشند و هر ویژگی از آنها که بتواند به دکوراسیون فضای داخلی در جهت زیباتر شدن محیط کمک کند، مفید خواهد بود.
به محل قرارگیری المان های دکوراتیو توجه کنید
خرید و تهیه المان های دکوراتیو کوچک و بزرگ تنها نیمی از راهی است که باید طی کنید. بخش اصلی مسیر، جای دادن آنها در محل های مناسب است که بایستی با دقت مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر اینکه به نحوه چیدمان هر کدام از آنها توجه می کنید، باید به هماهنگی آنها با یکدیگر نیز اهمیت دهید و بهترین ترکیب را در نظر بگیرید. در این بخش از طراحی دکوراسیون هم باید به توانایی خود در ایجاد تناسب ها و احساس مثبتی که از ترکیب بندی این المان ها برایتان حاصل می شود، تکیه کنید. در ادامه به چند نکته در این رابطه اشاره خواهیم کرد.
 بخش های کوچکی از دکوراسیون که تغییرات عمده ایجاد می کنند
سعی کنید این مرحله از دکوراسیون را اول از همه با نصب آثار هنری، و به کارگیری کاشی ها در فضای داخلی شروع کنید. پس از آن به انتخاب طرح و نقش های به کار رفته در دکوراسیون توجه نمایید. سعی کنید برای هر یک از این موارد، نمونه های مختلف را امتحان کنید و با استفاده از طرح هایی که از قبل دیده اید، ایده های جدیدی را الهام بگیرید. معمولا ایجاد کنتراست در دکوراسیون، نتایج مثبتی را در پی دارد، بنابراین از به کارگیری رنگ های متنوع ابایی نداشته باشید.
بعد از آنکه لوازم جانبی مورد نیازتان را تهیه کردید و هر کدام را در جای مشخصی قرار دادید، از ایجاد تغییرات هراس نداشته باشید. سعی کنید در هر مرحله از کار، کمی عقب بایستید و به نتایج چیدمانی که انجام داده اید خوب نگاه کنید. اگر آن حسی که انتظار داشتید، به شما منتقل نشد، با ایجاد تغییر در محل قرارگیری هر یک از موارد دکوراتیو، تلاش کنید تا به بهترین چیدمانی که موجب رضایتتان می شود دست پیدا کنید.
معمولا استفاده از المان های دکوراتیو به یکی از موارد حاشیه ای در طراحی دکوراسیون تبدیل می شود، و اغلب افراد به کارگیری آنها را لازم نمی دانند. با این وجود، استفاده از این المان ها، یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین عواملی است که موجب کسب موفقیت در طراحی دکوراسیون می شود و می تواند بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان بیاورد.

[source: http://www.bartarinha.ir/fa/news/659646/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A