آخرین خبرمعماری

دکوراسیون تک رنگ با استفاده از رنگ خاکستری

برترین ها – ترجمه از پلاد ناصری: دکوراسیون تک رنگ، یکی از طرح های مورد پسند و پرطرفدار دکوراسیون در میان طراحان حرفه ای و افراد آماتور است. هر یک از رنگ ها از طیف سفید تا سیاه می تواند به عنوان تم اصلی در دکوراسیون تک رنگ مورد استفاده قرار گیرد. از جمله می توان به رنگ خاکستری و انواع روشن و تیره آن اشاره کرد که جلوه بسیار خوبی در چیدمان و انتخاب رنگ دکوراسیون پیدا می کند.
اگرچه به نظر می رسد طرح های تک رنگ وابسته به زمان و محدود به دوره خاصی نباشند، اما چنین دکوراسیونی امروزه محبوبیت بیشتری نسبت به قبل کسب کرده است و بسیار متداول تر شده است. یکی از دلایل این محبوبیت، تطبیق پذیری بسیار خوب این نوع دکوراسیون با استایل ها و سبک های مختلف طراحی است. به خصوص اگر طیف انتخابی برای این منظور، شامل رنگ های خنثی مانند خاکستری باشد، این تطبیق پذیری عمومیت بیشتری پیدا می کند.
 دکوراسیون تک رنگ با استفاده از رنگ خاکستری
به تک رنگ بودن پایبند باشید
استفاده از تم تک رنگ خاکستری برای دکوراسیون، می تواند هماهنگی بسیار خوبی با استایل کلاسیک داشته باشد و برای هر نوع فضایی فارغ از نوع کاربری اتاق و ابعاد آن مناسب باشد. همچنین انواع رنگ های ترکیبی سفید، مشکی، و خاکستری با مدل های مختلف مبلمان تطبیق پذیری بسیار خوبی دارند. به این معنا که هر نوع مبلمان با هر سبک و طرحی که بپسندید، می توانید با آسودگی مورد استفاده قرار دهید. تنها کافی است به نوع رنگی که از طیف خاکستری انتخاب می کنید توجه نمایید. البته بهتر است رنگی که برای مبلمان انتخاب می کنید، نسبت به رنگ دیوارها اندکی تیره تر باشد.
 دکوراسیون تک رنگ با استفاده از رنگ خاکستری
تزئینات مینیمالیستی
برای آنکه فضای دکوراسیون را کمی شیک تر کنید و جلوه تجملاتی آن را تقویت نمایید، سعی کنید از تزئینات مینیمالیستی بیشتری استفاده کنید. این نوع تزئینات بویژه برای اتاق های پذیرایی مناسب تر هستند. هرچه رنگ مبلمان تیره تر باشد، در میان انبوهی از رنگ های طیف خاکستری، جذابیت بیشتری ایجاد خواهد کرد. همچنین استفاده از لوازم جانبی دکوراسیون، همچون کوسن ها و گلدان های تیره رنگ و مشکی، جذابیت دکوراسیون تک رنگ شما را بیشتر خواهد کرد.
 دکوراسیون تک رنگ با استفاده از رنگ خاکستری
سایه روشن دیوارها
ایجاد سایه روشن در رنگ آمیزی دیوارها، می تواند ظاهر جذابی به فضای اتاق ببخشد. کافی است کمی صبر بیشتری داشته باشیم و رنگ آمیزی دیوارها را با دقت و حوصله بیشتری انجام دهیم. برای شروع این کار باید چهار رنگ مختلف از طیف خاکستری که قابلیت ترکیب با یکدیگر ندارند را انتخاب کنید. در آغاز رنگ آمیزی، روشن ترین رنگ خنثی را از میان این چهار رنگ، به عنوان رنگ پایه برگزینید و کل دیوار را با آن بپوشانید. سپس بخش میانی دیوار را با رنگی که اندکی تیره تر از رنگ پایه است، رنگ آمیزی نمایید و با یک قلم موی تمیز و خشک، رنگ ثانویه را به سمت بالای دیوار پخش کنید. به این ترتیب طرح درهمی که انتظار دارید، روی دیوار ایجاد می شود.
همین کار را با رنگ سوم و در قسمت پایین تر دیوار تکرار کنید. در نهایت تیره ترین رنگ را از میان رنگ هایتان انتخاب و در پایین ترین بخش از دیوار، به کار ببرید. تنها نکته ای که بایستی رعایت کنید، محو کردن لبه های مرزی هر یک از لایه های رنگی است که بعد از اعمال آن روی دیوار، بایستی انجام گیرد تا این مرزها به خوبی با لایه های زیرین ادغام و روی آنها پخش شود. به این ترتیب یک دیوار سایه روشن ایده آل خواهید داشت که زیبایی دو چندانی در فضای اتاقتان به وجود می آورد.
 دکوراسیون تک رنگ با استفاده از رنگ خاکستری
گرم کردن فضای تک رنگ
از آنجا که استفاده از دکوراسیون تک رنگ خاکستری، ممکن است فضا را کاملا خنثی و راکد نشان دهد، بهتر است کمی گرما به محیط اضافه کنید. برای این منظور از خزهای مصنوعی یا روکش های پشمی برای کوسن ها، بخش هایی از مبلمان و دیگر اجزای دکوراسیون استفاده کنید.
توازن را برقرار کنید
اگر در دکوراسیون تک رنگ خاکستری، کنتراست زیادی ایجاد کنید، احتمالا رنگ های تیره متمایل به مشکی و رنگ های روشن نزدیک به سفید بیشتر به چشم می خورند، در نتیجه برای اینکه توازن مناسبی برای ایجاد تم خاکستری داشته باشید، باید به میزان به کارگیری رنگ های تیره یا روشن توجه کنید. اگر تمایل ندارید که دیوارهای اتاق رنگ تیره ای داشته باشند، و دوست دارید با رنگی روشن آن را بپوشانید، سعی کنید در دیگر اجزای اصلی دکوراسیون از رنگ های تیره و مشکی به میزان بیشتری استفاده نمایید.
سعی کنید میان رنگ دیوارها و رنگی که برای کفپوش ها انتخاب می کنید یک خط مرزی مشخص در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر برای پوشش دیواها از طیف خاکستری استفاده کرده اید، و به همین ترتیب کفپوش های اتاق هم رنگی تیره پیدا کرده اند، حتما در پایین ترین بخش دیوار از یک نوار متمایز کننده سفید رنگ استفاده کنید تا جلوه رنگ های به کار رفته در این بخش ها به خوبی نمایان باشد. رنگ خاکستری کفپوش ها در شکل گیری تم اصلی اتاق نقش مهمی ایفا می کند و تغییر رنگ آن نیز می تواند مهم ترین عامل تغییر دهنده دکوراسیون قلمداد شود. همچنین تزئینات کوچک و المان های دکوراتیوی که به عنوان لوازم جانبی دکوراسیون در نظر گرفته می شوند، در ایجاد توازن رنگی در استایل تک رنگ فضا بسیار موثر هستند.
 دکوراسیون تک رنگ با استفاده از رنگ خاکستری
بنابراین سعی کنید پس از مشخص شدن رنگ های اصلی و اجزای مهم دکوراسیون، همچون رنگ دیوارها، کفپوش ها، و مبلمان، این المان های ثانویه را نیز با دقت انتخاب نمایید. اگر به واسطه استفاده از رنگ های تیره، احساس کردید فضای اتاق بیش از اندازه رو به تاریکی گذاشته است، برای روشن کردن دکوراسیون و ایجاد تعادل و توازن، می توانید از نورپردازی موثر استفاده نمایید. برای این منظور نورهایی که از حاشیه دیوارها به سمت بالا تابیده می شوند، مناسب تر به نظر می رسند.
در نتیجه این نورها باعث گرم تر شدن محیط و تغییر فضای کلی آن به سمت افزودن انرژی و گرمای بیشتر می شوند.
در انتها باید به این نکته توجه کنید که انتخاب رنگ های مشخص از یک خانواده و به کارگیری طیف رنگی خاکستری، با توجه به کاربری اتاق و انتظاری که از فضای اتاق دارید اهمیت ویژه دارد. به این ترتیب می توانید در ایجاد کنتراست، همگن نمودن رنگ ها و ایجاد هارمونی رنگی، تصمیم دقیق تری بگیرید. مطمئنا گرما و لطفاتی که در فضای اتاقی همچون اتاق نشیمن انتظار دارید، نسبت به اتاق پذیرایی تفاوت قابل توجهی دارد.

[source: http://www.bartarinha.ir/fa/news/641485/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AA%DA%A9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A