آخرین خبرمعماری

از فرهنگ تا معماری، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

شایان شفایی : مجموعه تصاویر روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته بسیار زیبا و متفاوت بود و سوژه‌های زیادی را دربر داشت.

در هفت روز گذشته تصاویر روزی که از سوی نشنال جئوگرافی منتشر شد، بسیار زیبا، جالب و متفاوت بود. از فرهنگ و رسومات گرفته تا طبیعت و معماری همه و همه موضوعات تصاویر این هفته نشنال جئوگرافی بودند. با هم در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مجموعه تصاویر منتخب نشنال جئوگرافی در هفت روز گذشته.

گستردگی آلوده!

عکس روز نشنال جئوگرافی

این محله توسط کارگران خارجی اشغال شده بود!

محله‌ای در یکی از شهرهای ویتنام از بالا منظره‌ای زیبا و ظاهری آرام دارد اما بر روی زمین شرایط متفاوت است. این محله در اصل توسط کارگران خارجی اشغال شده بود که خانه‌هایی را در مجاورت یکدیگر با تراکم بسیار زیاد ساخته‌اند. این محله اکنون به یک زاغه با شرایط زیستی بسیار بد تبدیل شده است. کانال‌های موجود در محله که خانه‌ها در مجاورت آن‌ها ساخته شده‌اند، به شدت آلوده هستند و ضایعات زیادی دارند.

درون گرد و غبار

عکس روز نشنال جئوگرافی

در هند، کارگران زنی به چشم می‌خورند که در حین کار با مصالح ساختمانی و تولید آجر در گرد و غبار فرو رفته‌اند. شرایط شهرسازی در هند و گسترش خانه‌ها این روزها شرایطی را بوجود آورده است که نیاز به آجر و مصالح ساختمانی بسیار بالا رفته است. کارگران زیادی در این کشور وجود دارند که به این شغل روی آورده‌اند و گاهی اوقات تعداد ساعات بسیار زیادی را با دستمزد پایینی مشغول به کار هستند.

کودکان تندرا

عکس روز نشنال جئوگرافی

کودکان روسی که در قطب شمال زندگی می‌کنند برای عکس ژست گرفته‌اند. این کودکان با فرهنگ خاص و پوشش مخصوص خود هر روز مسافت زیادی را برای رفتن به مدرسه می‌پیمایند و سختی‌های زیادی را در شرایط قطب متحمل می‌شوند.

تپه مرجانی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در دریایی نزدیک مصر، غواصی به زیر آب رفته تا از المان مصنوعی ساخته دست بشر که به شکل یک فیل است، دیدن کند. در حالی که تپه‌های مرجانی و اشکال طبیعی که از آن‌ها پدید می‌آیند در حال نابودی هستند، المان‌های ساخت دست بشر یک مزیت به شمار می‌آیند و دوام بیشتری دارند. این المان‌ها از زیبایی خاص خود برخوردارند.

رژه پری دریایی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در بخشی از نیویورک، سالانه جشنی تحت عنوان «رژه پری دریایی» به مناسبت آغاز تابستان برگزار می‌شود. در این مراسم تعداد زیادی از مردم شرکت می‌کنند و هر کدام لباس‌ها مخصوصی به تن می‌کنند و ظاهر هنری خاصی دارند. در این تصویر شخصی که در این مراسم با ظاهر خاص خود حضور داشته جلوی دوربین عکاس قرار گرفته.

به بالا نگاه کن!

عکس روز نشنال جئوگرافی

هنگامی که در شمال کالیفرنیا قدم می‌زنید، مناظر زیبایی را مشاهده می‌کنید. عکاس این تصویر زمانی که در جنگل‌های کالیفرنیا قدم می‌زند، این تصویر را ثبت کرد. عکاس این تصویر در مورد تجربه‌اش می‌گوید:

هنگامی که در حال گشت و گذار بودم، سنجابی از بالای سرم به شاخه دیگری پرید. همین مسئله باعث شد تا بالای سرم را نگاه کنم و این منظره را ببینم. خوشبختانه لنز زاویه عریض را به همراه داشتم و توانستم این منظره را ثبت کنم. منظره درختان سرخ همراه با سکوت حاکم بر فضا بی‌نظی بود.

منظره دوگانه

عکس روز نشنال جئوگرافی

عکاس این تصویر می‌گوید که سال‌ها برای ثبت چنین تصویری صبر کرده است. این تصویر در زمان ماه کامل در نروژ ثبت شده و انعکاس تصویر خانه‌ها در رودخانه افتاده است. چنین حالتی معمولا به ندرت و در شرایط خاصی پدید می‌آید.

[source: https://www.kojaro.com/2017/10/26/128551/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C/]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A