آخرین خبرمعماری

دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری

رنگ خاکستری به راحتی با رنگ های مختلف تطابق پیدا می کند و ترکیب بسیار مناسب و هیجان انگیزی با دیگر رنگ ها می سازد.
برترین ها – ترجمه از پلاد ناصری: رنگ خاکستری، رنگی همه کاره، چند بعدی و خوش ترکیب است. شاید این کلمات به راحتی ویژگی های این طیف رنگی را بیان نکند. اما وقتی به گستره وسیعی از انواع رنگ های خاکستری نگاه می کنیم که از خاکستری روشن و بی رمق آغاز می شود و به سمت سیاه متمایل می گردد، متوجه خواهیم شد که با چه رنگ پیچیده و جالبی سر و کار داریم.
 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
رنگ خاکستری به راحتی با رنگ های مختلف تطابق پیدا می کند و ترکیب بسیار مناسب و هیجان انگیزی با دیگر رنگ ها می سازد. وقت آن رسیده است که نگاهی جزئی تر به ترکیب این رنگ با انواع دیگری از رنگ ها مثل سفید، سبز چمنی، آبی، صورتی و … بپردازیم.
خاکستری و سفید
 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
بدون شک اگر تابحال از رنگ های خاکستری و سفید در کنار هم استفاده نکرده باشید، نمی توانید تصور کنید که چه هماهنگی خوبی میان این دو طیف می توان برقرر کرد. به خصوص اگر سفید استخوانی را با خاکستری متوسط به کار برده باشید و در کنار آن ها از رنگ روشن و طلایی چوبی استفاده کرده باشید، حتما به ترکیب بسیار عالی آنها اذعان خواهید کرد. نتیجه می تواند به دیوارهایی با رنگ خاکستری نیمه روشن، همراه با المان های دکوراتیو به رنگ سفید، و استفاده از صندلی و مبلمان چوبی به رنگ روشن باشد.
این ترکیب رنگ حتی می تواند به شکل زیرکانه ای در دیگر وسایل دکوراتیو اتاق هم به کار رود. به عنوان مثال رومیزی هایی که روی میزها قرار دارند یا روکش کوسن ها می توانند با طرح نوارهای سفید و خاکستری انتخاب شوندو به این ترتیب حتی در جزئی ترین وسایلی که در اتاق قرار می گیرد هم از این رنگ ها در کنار یکدیگر استفاده گردد. البته بهتر است رنگ این نوع وسایل را به نحوی انتخاب کنید که با طیف رنگی استفاده شده در بخش های اصلی اتاق مانند دیوارها هم خوانی داشته باشد.

خاکستری و زرد

 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
زرد رنگ درخشان و روحیه بخشی است که با خاکستری ملایم ترکیب بسیار خوبی را می سازد. بهتر است در چیدمان این رنگ ها سعی کنیم همیشه رنگ زرد را در مرتبه بالاتری قرار دهیم. به عنوان نمونه در رنگ آمیزی دیوارها می توان قسمت بالایی دیوار را به رنگ زرد نقاشی کرد و بخش پایینی دیوار را با طیف خاکستری رنگ آمیزی کرد. چنین کاری باعث می شود که از هر دوی این رنگ ها به بهترین شکل بهره ببرید.
به خصوص اگر به این دو رنگ به یک اندازه علاقه داشته باشید، و برای انتخاب یکی از آنها دچار تردید شوید، می توانید از هر دوی آنها برای رنگ آمیز دیوارهای اتاق استفاده کنید. در چنین حالتی وسایل و مبلمان چوبی با رنگ روشن و سفید بسیار ایده آل خواهد بود و می تواند کنتراست بسیار خوبی را از لحاظ بصری در فضای داخلی اتاق فراهم کند.

خاکستری و مرجانی

 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
رنگ مرجانی از خانواده رنگ های متمایل به نارنجی است که سایه ای از قرمز و صورتی را هم با خود به همراه دارد. ترکیب این رنگ با خاکستری ملایم می تواند هماهنگی بسیار خوبی را در دکوراسیون اتاق و رنگ آمیزی دیوارها ایجاد کند. این دو رنگ به طرز شگفت آوری با یکدیگر هم خوانی دارند، به خصوص اگر کمی سبز نعناعی هم در کنار آنها به کار برده شود، به دکوراسیون فضای داخلی خانه زیبایی دوچندانی می بخشند.
بهترین ایده ای که می توان برای استفاده از این رنگ ها ارائه کرد، استفاده هم زمان از دو رنگ خاکستری و مرجانی به عنوان رنگ های اصلی است. به این ترتیب می توان دیوارهای اتاق را با این دو رنگ نقاشی کرد و وسایلی که در اتاق قرار می دهیم را هم با رنگ های روشنی همچون سبز نعناعی کم رنگ انتخاب نمود. کنتراست بسیار خوبی که با این نوع انتخاب فراهم می شود، برای دکوراسیون فضای داخلی بسیار ایده آل خواهد بود.

خاکستری و صورتی

 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
صورتی تیز و نافذ با رنگ خاکستری ترکیب بسیار خوبی می سازد. رنگ صورتی به خصوص در اتاق خواب و برای تخت خواب و وسایل مربوط به آن بسیار مناسب است. در کنار آن می توانید دیوارهای اتاق را با رنگ خاکستری بپوشانید و مکمل بسیار خوبی برای رنگ رخت خوابتان بسازید. مهم ترین کلید ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی، رسیدن به تعادل میان رنگ های به کار رفته در اتاق ها است. از این رو به کارگیری رنگ صورتی در کنار رنگ خاکستری نیز باید به گونه ای باشد که این تعادل را دچار اشکال نکند. برای رسیدن به چنین تعادلی باید رنگ های به کار رفته از یک تونالیته نزدیک به هم برخوردار باشند.

خاکستری و آبی

 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
رنگ خاکستری با گروهی از رنگ های طیف آبی که قرابت بسیار زیادی با طوسی دارند هماهنگ بسیار خوبی ایجاد می نماید. در کنار آنها رنگ زرد هم می تواند توازن بسیار مناسبی را ایجاد کند و فضا را از حال و هوای سرد و بی روح خارج کند. بهتر است در این حالت رنگ آبی که اندکی تیره تر از خاکستری انتخاب می شود، برای اجزای دکوراسیون و مبلمان مورد استفاده قرار گیرد و در کنار دیوارها که با رنگ خاکستری روشن پوشانده شده اند ترکیب مورد انتظار را بسازند.

خاکستری و سبز

 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
به کارگیری رنگ خاکستری در کنار طیف سبز می تواند علاوه بر ایجاد آرامشی که از ویژگی های طیف خاکستری است، حال و هوای تازه طبیعت را هم به فضای داخلی اتاق ها بیاورد. در ضمن به کارگیری این دو رنگ در کنار یکدیگر نوعی تضاد دلچسب نیز ایجاد می کند. به این ترتیب احساس سکون و آرامش خاکستری، همراه با احساس طراوت و زندگی که در رنگ سبز وجود دارد می تواند تعادلی عمیق در فضای خانه به وجود بیاورد.

خاکستری و خردلی

 ایده های دکوراسیون منزل با طیف رنگ خاکستری
از آنجا که رنگ خاکستری گاهی به دکوراسیون داخلی فضا احساسی سردی می بخشد، به کارگیری رنگ های گرم در کنار آن بسیار مفید خواهد بود. رنگ خردلی یکی از بهترین رنگ های گرمی است که همراه با خاکستری می تواند تکمیل کننده دکوراسیون شما باشد. به ویژه اگر از رنگ خردلی برای وسایل دارای بافت پارچه ای استفاده نمایید تاثیر بسیار بهتری در ایجاد حس گرمای اتاق خواهد داشت. این وسایل می توانند شامل پرده ها، رویه مبلمان و کوسن های اتاق نشیمن باشند.

[source: http://www.bartarinha.ir/fa/news/615555/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%B7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A