آخرین خبرتکنولوژی

عکس‌هایی از شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن ولی کاملا خالی از سکنه در کشور چین

در چین، صدها شهر وجود دارد که تمام نیازمندی‌های یک زندگی شهری مدرن را دارند. از برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بلند تا پارک‌ها و آبشارهای مصنوعی، آسمان‌خراش‌ها و حتا مجسمه‌های هنری اما این شهرها یک چیز کم دارند: مردم!

این شهرک‌های کاملا خالی از سکنه و مرموز؛ بخشی از طرح بزرگ کشور چین برای سکونت ۳۰۰ میلیون نفر چینی در مناطق روستایی و حومه شهری هستند. مکان‌هایی مانند Kangbashi District در حومه شهر اوردوس که برای سکونت و اشتغال ایجاد شدند.

عکاسی به نام  Kai Caemmerer در سال ۲۰۱۵ مجذوب این شهرک‌های ساخته شده و آماده ولی خالی از مردم شد و به کشور چین سفر کرد تا آن‌ها را کشف و عکاسی کند. وی مجموعه عکس‌های خود را در یک آلبوم به نام «شهرهای ناشناخته» Unborn Cities منتشر کرد.

وی در این مجموعه از عکس‌ها روی این موضوع تاکید دارد که در کشور چین ابتدا شهرها ساخته می‌شوند و بعد مردم سکونت پیدا می‌کنند؛ برخلاف کشورهای دیگر که توسعه شهرها براساس نیازهای جدید مردم و افزایش جمعیت و کسب‌وکارها صورت می‌گیرد. در ادامه نگاهی به ۱۲ عکس گرفته شده از شهرک‌ها یا شهرهای مرموز و ناشناخته چین از این عکاس می‌اندازیم:

کای می‌گوید این شهرها بیشتر برای سکونت ارواح مناسب هستند و معماری آن‌ها انسان را مجذوب خود می‌کند ولی همراه با یک ترس ذاتی:

این شهرها قبل از اینکه مردم سکونت کنند؛ به طور کامل ساخته شده و از نظر شهرسازی پروژه‌ای تکمیل شده هستند:

کای در سال ۲۰۱۵ مناطق Kangbashi District در اوردوس، Yujiapu Financial District در نزدیکی تیانجین و Meixi Lake در نزدیکی شهر چانگشا را عکاسی کرد:

این شهرها از یک طراحی یکسان و شبیه به هم بهره می‌برند که جالب است:

غالب این شهرها کاملا مصنوعی هستند که در کنار شهرهای قدیمی‌تری ساخته شدند:

جالب است به فاصله کمی از این شهرهای کاملا خالی از مردم؛ شهرهای پرجمعیتی وجود دارد که شب‌شان همانند روزشان شلوغ و پرازدحام است:

کای سعی می‌کرد از هر شهر در دو نوبت عکاسی کند: قبل از طلوع آفتاب و پس از غروب آفتاب:

عکاسی از این شهرها منع قانونی ندارد و امن به نظر می‌رسند:

این شهرها به خاطر معماری و طراحی خاص‌شان و همچنین نوآوری‌هایی که انجام شده؛ باید به شهرهایی سورئال و غیرطبیعی یا وهم‌برانگیز توصیف شوند:

غالب شهرهای دنیا یک سیر تاریخی دارند و دوره‌های مختلف معماری و ساختمان‌سازی قابل مشاهده است اما در شهرهای خالی از سکنه چین چنین چیزی دیده نمی‌شود و شاید سن آن‌ها به ۵ الی ۶ سال برسد:

انتظار می‌رود این شهرها پس از ۱۵ الی ۲۰ سال پر از جمعیت بشوند و زندگی در آن‌ها جریان پیدا کند:

ظاهرا این شهرها برای آینده دور ساخته شده‌اند و یک نقطه بغرنج در شهرسازی و شهرنشینی چین هستند:

 

منبع

[source: http://www.1pezeshk.com/archives/2017/10/12-eerie-photos-enormous-chinese-completely-empty-people-ghost-towns.html]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A